Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posouzení provozuschopnosti nově zaváděných letounů na regionálních letištích středoevropského regionu
Langer, Jaromír ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje dvojici nově zaváděných typů letadel (Boeing 787 Dreamliner, Boeing 737 MAX) a porovnává jejich provozní charakteristiky s provozními aspekty vybraných letišť středoevropského regionu.
Komerční suburbanizace v zázemí Prahy: edge city
Nemeškal, Jiří ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá komerční suburbanizací v zázemí Prahy a jejím vztahem ke konceptu edge city. Základní cíle práce jsou analýza vývoje komerčních aktivit v Praze a okolí, zhodnocení současného stavu komerčních aktivit v oblasti pražského letiště a stanovení možností budoucího rozvoje a komparace oblasti s konceptem edge city. Úvodní kapitoly patří teoretickému zasazení problematiky komerční suburbanizace a edge city. V další části je za pomoci zhodnocení rozvoje nových komerčních aktivit v pražském metropolitním areálu určena lokalita pro komparaci s edge city - Letiště Václava Havla Praha. Formou případové studie jsou analyzovány komerční aktivity v oblasti letiště a jeho zázemí a předpoklady jejich rozvoje. Na jejím základě je lokalita srovnávána s konceptem edge city pomocí kritérií dle Joela Garreau a navazujících konceptů a literatury. Zájmové území není pravé edge city, lze však pozorovat určité podobnosti typické pro jeho počáteční fázi. Díky dlouholetému vývoji edge cities v USA lze upozornit na možné budoucí problémy rozvoje zkoumané lokality jako např. nutnost přestavby tohoto jádra nebo střet s residenční suburbanizací.
Komerční suburbanizace v zázemí Prahy: edge city
Nemeškal, Jiří
Diplomová práce se zabývá komerční suburbanizací v zázemí Prahy a jejím vztahem ke konceptu edge city. Základní cíle práce jsou analýza vývoje komerčních aktivit v Praze a okolí, zhodnocení současného stavu komerčních aktivit v oblasti pražského letiště a stanovení možností budoucího rozvoje a komparace oblasti s konceptem edge city. Úvodní kapitoly patří teoretickému zasazení problematiky komerční suburbanizace a edge city. V další části je za pomoci zhodnocení rozvoje nových komerčních aktivit v pražském metropolitním areálu určena lokalita pro komparaci s edge city - Letiště Václava Havla Praha. Formou případové studie jsou analyzovány komerční aktivity v oblasti letiště a jeho zázemí a předpoklady jejich rozvoje. Na jejím základě je lokalita srovnávána s konceptem edge city pomocí kritérií dle Joela Garreau a navazujících konceptů a literatury. Zájmové území není pravé edge city, lze však pozorovat určité podobnosti typické pro jeho počáteční fázi. Díky dlouholetému vývoji edge cities v USA lze upozornit na možné budoucí problémy rozvoje zkoumané lokality jako např. nutnost přestavby tohoto jádra nebo střet s residenční suburbanizací.
Reassembling Airport Security: An Actor-Network Theory Account of Security Production
Komasová, Sarah ; Bureš, Oldřich (vedoucí práce) ; Vittek, Peter (oponent) ; Leese, Matthias (oponent)
Letištní bezpečnost představuje celosvětově klíčovou část civilní letecké přepravy. Vzhledem k jejímu každodennímu významnému dopadu na miliony pasažérů nevyhnutelně vyvolává otázky jak ohledně dostatečnosti, tak i proporcionality. Práce vychází z Actor-network Theory (ANT) a střednědobého terénního výzkumu na Letišti Václava Havla Praha, který byl složen z kombinace kvalitativně orientovaných metod zahrnujících rozhovory i zúčastněné a nezúčastněné pozorování. Práce se zabývá problematikou povahy a utváření letištní bezpečnosti jako sítě řetězců překladu. Tyto řetězce překládají, přeměňují, skrze vlastní logiku vyhodnocení pravdivosti (logika veridikce), všechny přicházející aktéry, ať již jde o osoby nebo předměty ze stavu, který předpokládá potencialitu hrozby, do stavu, ve kterém je předpokladem bezpečnost. V práci je identifikován komplex pěti logik ustavujících současnou podobu letištní bezpečnosti - logika pohybu, rozdělení, vizualizace, prostoru a identity. Tyto logiky byly identifikovány na základě terénního výzkumu s návazností na předchozí výzkum v oblasti letištní bezpečnosti. Práce rovněž nově zkoumá komponenty těchto řetězců překladu, zejména bezpečnostní technologie a jejich interakci s lidským faktorem a zaměřuje se na případy, kdy se tyto logiky střetávají a tím umožňují rozkrytí...
Komerční suburbanizace v zázemí Prahy: edge city
Nemeškal, Jiří
Diplomová práce se zabývá komerční suburbanizací v zázemí Prahy a jejím vztahem ke konceptu edge city. Základní cíle práce jsou analýza vývoje komerčních aktivit v Praze a okolí, zhodnocení současného stavu komerčních aktivit v oblasti pražského letiště a stanovení možností budoucího rozvoje a komparace oblasti s konceptem edge city. Úvodní kapitoly patří teoretickému zasazení problematiky komerční suburbanizace a edge city. V další části je za pomoci zhodnocení rozvoje nových komerčních aktivit v pražském metropolitním areálu určena lokalita pro komparaci s edge city - Letiště Václava Havla Praha. Formou případové studie jsou analyzovány komerční aktivity v oblasti letiště a jeho zázemí a předpoklady jejich rozvoje. Na jejím základě je lokalita srovnávána s konceptem edge city pomocí kritérií dle Joela Garreau a navazujících konceptů a literatury. Zájmové území není pravé edge city, lze však pozorovat určité podobnosti typické pro jeho počáteční fázi. Díky dlouholetému vývoji edge cities v USA lze upozornit na možné budoucí problémy rozvoje zkoumané lokality jako např. nutnost přestavby tohoto jádra nebo střet s residenční suburbanizací.
Komerční suburbanizace v zázemí Prahy: edge city
Nemeškal, Jiří ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá komerční suburbanizací v zázemí Prahy a jejím vztahem ke konceptu edge city. Základní cíle práce jsou analýza vývoje komerčních aktivit v Praze a okolí, zhodnocení současného stavu komerčních aktivit v oblasti pražského letiště a stanovení možností budoucího rozvoje a komparace oblasti s konceptem edge city. Úvodní kapitoly patří teoretickému zasazení problematiky komerční suburbanizace a edge city. V další části je za pomoci zhodnocení rozvoje nových komerčních aktivit v pražském metropolitním areálu určena lokalita pro komparaci s edge city - Letiště Václava Havla Praha. Formou případové studie jsou analyzovány komerční aktivity v oblasti letiště a jeho zázemí a předpoklady jejich rozvoje. Na jejím základě je lokalita srovnávána s konceptem edge city pomocí kritérií dle Joela Garreau a navazujících konceptů a literatury. Zájmové území není pravé edge city, lze však pozorovat určité podobnosti typické pro jeho počáteční fázi. Díky dlouholetému vývoji edge cities v USA lze upozornit na možné budoucí problémy rozvoje zkoumané lokality jako např. nutnost přestavby tohoto jádra nebo střet s residenční suburbanizací.
Posouzení provozuschopnosti nově zaváděných letounů na regionálních letištích středoevropského regionu
Langer, Jaromír ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje dvojici nově zaváděných typů letadel (Boeing 787 Dreamliner, Boeing 737 MAX) a porovnává jejich provozní charakteristiky s provozními aspekty vybraných letišť středoevropského regionu.
Letecké HUBy a koridory v nákladní přepravě
Malá, Marie ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kubečková, Petra (oponent)
Práce s názvem Letecké HUBy a koridory v nákladní přepravě se zabývá nákladní leteckou přepravou ve spojení s technologií HUB and Spoke se zaměřením na Letiště Václava Havla Praha. Cílem práce je představit nákladní leteckou přepravu se všemi jejími specifiky, vysvětlit využití technologie HUB and Spoke v nákladní letecké přepravě a rozmístění největších leteckých nákladních HUBů. Práce hledá odpověď na otázku, zda lze považovat Letiště Václava Havla Praha za letecký nákladní HUB. Ke splnění cíle byly použity metody literární rešerše, analýzy, deskripce a komparace. Na základě posouzení aktuální situace nelze Letiště Václava Havla Praha v současnosti považovat za letecký nákladní HUB. Se vstupem nového nákladního dopravce a posílením spojení stávajících dopravců operujících na letišti a výstavbě paralelní dráhy lze očekávat při pozitivním ekonomickém vývoji nárůst přepraveného nákladu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.